poniedziałek, 2 maja 2016

#36 "Zawsze stanę przy tobie"

Autor: Gayle Forman
Tytuł: "Zawsze stanę przy tobie"
Tytuł oryginału: "Sisters In Sanity"
Tłumaczenie: Natalia Szczyrek
Ilość stron: 272
Wydawnictwo: Nasza księgarnia
Data wydania: 13 kwietnia 2016


Brit ma fioletowe włosy, gra w kapeli i nienawidzi swojej macochy, czy to odpowiednie powody, by odesłać ją do Red Rock? Cóż według ojca Brit, tak. Red Rock to ośrodek, do którego rodzice przysyłają "zbuntowane nastolatki", by je "wyleczyli". Tylko, że dyrektorowi tej instytucji zależy tylko na pieniądzach, a osoby tam przysyłane wychodzą stamtąd chore fizycznie, albo co gorsza, psychicznie.
Jedna z tamtejszych terapii, polega na tym, że wybrana osoba siada pośrodku koła i zostaje wyzywana od grubych, brzydkich, złych, dziwek i czeka się, aż się rozpłacze, bo to oznacza, że zaliczyła terapię. Można oszaleć, prawda?
Na szczęście Brit udaje się znaleźć przyjaciółki. Razem z V, Bebe, Marthą i Cassie zakłada "boski, bajeczny, superekskluzywny klub wariatek". Dzięki sobie pozostają normalne, a w takim miejscu jest to dość trudne, nie uważacie?

"Świat pełen jest potworów,
choć trudno je zobaczyć,
nie mają kłów, krwawych szponów,
wyglądają jak każdy."

Tak jak do "Zostań, jeśli kochasz" nie byłam przekonana, jak "Ten jeden dzień" mi się podobał, to "Zawsze stanę przy tobie", przebiło moje oczekiwania. Po obejrzanej w czwartek wideorecenzji, od razu kupiłam tą książkę i następnego dnia już ją kończyłam. Uwielbiam ją.

Brit, jako bohaterka, bardzo mi się podobała, miała chwile załamania, ale zważywszy na sytuację, w której się znalazła to chyba oczywiste. Czasem myślałam, że na jej miejscu, w niektórych przypadkach inaczej, bym postąpiła, ale jestem naprawdę pod wrażeniem tego jak fajna i odważna była Brit.

Jej najlepsze przyjaciółki, inaczej zwane siostrami były bardzo różne, ale przeciwieństwa, przecież się przyciągają. V była tajemnicza i odważna, Martha gruba, ale piękna w środku, Cassie nazywana dziwadłem, przy czym była normalną dziewczyną, a Bebe była przebojowa i nie mogąca zostać na długo z jednym chłopakiem.
To jak poradziły sobie w Red Rock, naprawdę mnie poruszyło, bo przecież ten ośrodek, to najbardziej chora rzecz, jaką mogli sobie wymyśleć , opierająca się na strachu nastolatek.

Oczywiście w "Zawsze stanę przy tobie", nie mogło zabraknąć romansu, ale był on tak wpleciony w historię, że nie przyćmił najważniejszych spraw.

Nawet, jeżeli na "Zostań, jeśli kochasz" się zawiedliście, spróbujcie, może tak jak mi ta książka spodoba Wam się bardziej.

Moja ocena to: 8/10.

Kaja;)

6 komentarzy:

  1. Mam na półce ''Zostań,jeśli kochasz'' i ''Wróć,jeśli pamiętasz'' tej autorki.Nie przepadam za jej książkami.Styl pisania jest niesamowity,lecz książki przeciętne.:)
    Pozdrawiam :)
    http://olalive-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta książka jest o wiele lepsza od innych;)

      Usuń
  2. Ja właśnie dzisiaj zaczęłam ją czytać i jak na razie bardzo mi się podoba, wciąga, jestem ciekawa co stanie się dalej i czyta się szybciutko :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię twórczość Gayle Forman. Jej książki dają dużo do myślenia.

    Zapraszam do mnie na świeżutką recenzję:
    http://kochajacaksiazki.blogspot.com/2016/05/czasami-zycie-ani-drgnie-staje-tylko.html

    OdpowiedzUsuń