wtorek, 27 października 2015

21. "Przypadki Callie i Kaydena"


Autor: Jessica Sorensen
Tytuł: "Przypadki Callie i Kaydena"
Tytuł oryginału: "The Coincidence of Callie and Kayden"
Ilość stron: 365
Tłumaczenie: Ewa Helińska
Cykl: "The Coincidence" (Tom 1)
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Data wydania: 8 czerwca 2015
Cena z okładki: 34,90zł


"Czy jedna chwila może odmienić życie?"

Kayden. Dla niego ukrywanie swojego bólu, było jedynym wyjściem. Gdy robił to, co od niego chcieli, żył w spokoju. Nie wychylał się. Ale pewnej nocy, gdy już myślał, że jego życie się kończy, pojawiła się ona...
Callie. Po swoich dwunastych urodzinach ścięła włosy na bardzo krótko, zaczęła nosić workowate ubrania, a to wszystko, by stać się niewidzialna. A dlaczego? Wiedziała tylko ona.
W pewnym momencie Callie i Kayden zaczynają chodzić do tego samego collegu, zdają sobie sprawę, jak bardzo się potrzebują.

W tej książce Jessica Sorensen, świetnie stworzyła bohaterów i bardzo realistyczny świat.
Zacytuję tu Marlenę Harasim (z okładki): "Początek jest mocny, środek dobry i wciągający, a zakończenie wstrząsające i emocjonalne."

Zdobyłam tą książkę na Targach Książki w Krakowie, ale przez jakiś czas stałam przy stoisku i zastanawiałam się, czy na pewno chce ją kupić. Bałam się, że mi się nie spodobała. Dobrze, że jednak ją wzięłam;).

"Nie pozwól sobą pomiatać."

Zaczęłam ją czytać, zaraz po przyjeździe do domu i odpłynęłam. Tylko przez rozum ją odłożyłam (o jakiejś pierwszej w nocy;)), bo ja bardzo chciałam wiedzieć co będzie dalej.

"Chodź raz zrób, do cholery, to, co chcesz, zamiast tego, co uważasz, że powinieneś."

Jest jeszcze Seth, najlepszy przyjaciel Callie i pierwsza osoba jakiej ona powierzyła swój sekret. Seth jest moją jedną z ulubionych postaci, w całej książce. Wiele przeżył, ale próbuje pomóc Callie, a ona mu się rewanżuje tym samym.

"W trakcie naszej egzystencji pojawia się tej jedyny przypadek, który zbliża nas do siebie i przez chwilę nasze serca biją tym samym rytmem."

Callie i Kayden. Ich relacje nigdy nie były dobre, prawie się nie znali. Jeszcze w szkole, dziewczyna Kayena nabijała się z Callie, a spotykali się jedynie wtedy, kiedy ich rodzicie nawzajem zapraszali się na kolacje. Dopiero, gdy ona, odmienia jego los, Kayden próbuje ją bliżej poznać.

"Na Boga, wykorzystaj szansę."

Ogólnie książkę bardzo polecam Wam tą książkę. Wciągająca i świetna.

Moja ocena to 7,5/10
Kaja;-)

4 komentarze:

  1. Chciałam przeczytać tę książkę, ale obawiałam się kolejnego, schematycznego NA, z którym nie miałam siły się mierzyć - teraz jednak wiem, że warto dać tej książce szansę :)

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę polecam Ci do niej zajrzeć. Zaczniesz ją czytać i się nie oderwiesz, aż do końca;).

      Usuń
  2. Też miałam tę książkę w ręku na Targach, ale w końcu jej nie wzięłam - po przeczytaniu tej recenzji żałuję :)
    nieuleczalnyksiazkoholizm.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno jeszcze kiedyś na nią natrafisz.

      Usuń