wtorek, 24 listopada 2015

24."Byłam tu"


Autor: Gayle Forman
Tytuł: "Byłam tu"
Tytuł oryginału: "I Was Here"
Tłumaczenie: Nina Wum
Ilość stron: 327
Wydawnictwo: Bukowy Las
Cena z okładki: 34,90zł


Odkąd Cody dostała maila, w którym jej najlepsza przyjaciółka wyznaje, że musiała odebrać sobie życie, życie Cody staje na głowie.

Główna bohaterka nie rozumie, dlaczego Meg to zrobiła, więc gdy rodzice Meg, proszą Cody o spakowanie rzeczy dziewczyny z akademika, chce wykorzystać okazję i dowiedzieć się więcej o życiu swojej zmarłej przyjaciółki.

"Jeśli jesteś w ciemnościach, może ci się wydawać, że tak już będzie zawsze. Że będziesz się w nich błąkać samotnie. To nieprawda." - Gayle Forman

Meg zawsze była pełna życia, energiczna, charyzmatyczna i aktywna, więc wiadomość o jej śmierci tym bardziej zszokowała jej bliskich.

"To nie ma z nic wspólnego z Wami. To moja sprawa. To nie Wasza wina. Meg"

Postać Cody bardzo mi się podobała, nie umiem wytłumaczyć dlaczego, może to, dlatego, że nie lubię postaci, które przez cały rozdział zastanawiają się, 'napiszę do niego... Nie, nie napiszę. Napiszę. Ale jak mnie wyśmieje...' Jezu;). A według mnie Cody nie była taka. Może nie jest najbardziej pewną siebie dziewczyną, ale...

Postać Bena także mi się bardzo podobała.
"To wtedy popełniam duży błąd. Odwracam się, by rzucić ostatnie, mordercze spojrzenie na tego pozera, na zadufanego w sobie, próżnego pięknisia nazwiskiem Ben McCallister. Nie było warto. Bo kiedy się odwracam, na jego twarzy gości bardzo szczególna emocja: poczucie winy połączone z wściekłością. Znam ją dobrze. Codziennie widzimy się w lustrze."

Ogólnie bohaterowie tej powieści są, według mnie dobrze wykreowani i wiarygodni, a opowieść poruszająca. Jeżeli początek Was nie porwie nie przestawajcie czytać, może dalsza część wyda Wam się lepsza, tak jak w moim przypadku.

Moja ocena to 7/10.
Kaja;)


1 komentarz:

  1. Właśnie zaczęłam czytać! Jest dokładnie tak jak mówisz. Nudzie mnie, ale widzę, że polecasz, więc biegnę czytać dalej
    !

    OdpowiedzUsuń