sobota, 11 lipca 2015

Autorzy #1

Cześć,
by na moim blogu było jakieś urozmaicenie pomyślałam, że stworzę serię o autorach. Będzie to kilka informacji: data urodzenia, jakie książki napisał, ekranizacje tych książek, nagrody jakie dostał ten autor / autorka, cytaty z jego książek...
Postanowiłam, że zacznę od bardzo znanego teraz autora, czyli Johna Greena. :)

Data i miejsce urodzenia:
24 sierpnia 1977, Stany Zjednoczone

Książki, które napisał:
  • "Gwiazd naszych wina"
  • "Papierowe miasta"
  • "Szukając Alaski"
  • "19 razy Katherine"
  • "Will Grayson, Will Grayson" współpraca z Davidem Leviathanem
  • "W śnieżną noc" współpraca z Maureen Johnson i Lauren Myracle
Filmy na podstawie jego książek:
  • "Gwiazd naszych wina"
  • "Papierowe miasta"
Nagrody:
  • Nagroda im. Edgarda Allana Poe: Najlepsza książka dla starszej młodzieży.
  • Shorty Award
Cytaty:
  • "- Okay - powiedział, gdy minęła cała wieczność. - Może  "okay" będzie naszym "zawsze".      - Okay - zgodziłam się"  z "Gwiazd naszych wina"
  • "W miarę jak czytał, zakochiwałam się w nim tak, jakbym zapadała w sen: najpierw powoli, a potem nagle i całkowicie." z "Gwiazd naszych wina"
  • "Nic nigdy nie zdarza się tak, jak to sobie wyobrażamy. [...] Z drugiej strony, jeśli sobie niczego nie wyobrażasz, nigdy nic się nie wydarza" z "Papierowe miasta"
  • "Ludzie tworzą miejsca, a miejsce tworzy ludzi" z "Papierowe miasta"
  • "Niektóre nieskończoności są większe niż inne" z "Gwiazd naszych wina"
  • "Wszyscy palicie dla przyjemności. Ja palę po to, aby umrzeć" z "Szukając Alaski"
Trochę się dzisiaj rozpisałam.:)
To już wszystko,
Kaja:-)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz