piątek, 24 czerwca 2016

#45 "Papierowe samoloty"

Autor: Dawn O'Porter
Tytuł: "Papierowe samoloty"
Tytuł oryginału: Paper Airplanes
Ilość stron: 256
Wydawnictwo: YA!
Rok wydania: 2015



"Dowcipna, mocna, odważna powieść o prawdziwej przyjaźni."

Flo to dziewczyna skromna, miła i niestety zależna od swojej "najlepszej przyjaciółki" Sally. W domu nie układa jej się najlepiej. Matka nie zwraca na nią uwagi oraz jest rozwiedziona z ojcem Florence, czego dziewczyna nie może jej wybaczyć. Flo musi opiekować się swoją młodszą siostrą, którą uwielbia.

Renee jest przebojowa, na większość lekcji nie przychodzi i nienawidzi Sally. Także ma problemy w rodzinie. Jej matka zmarła, a ojciec wyjechał za granicę. Opiekują się nią i jej rodzeństwem dziadkowie.

Czy dziewczyny tak różne, a zarazem tak podobne może połączyć przyjaźń?

Przez całą książkę śledzimy losy dziewczyn. Z jednej strony czytamy o tym fragmencie życie Renee, a z drugiej o Flo. W jednym momencie ich historie się łączą, lecz w drugim rozdzielają.

Książka ta bardzo miło mnie zaskoczyła. Oczekiwałam lekkiej powieść i choć dostałam to, to nie była bezwartościowa powieść. Bardzo przyjemnie się ją czyta, dlatego zrobiłam to w naprawdę krótkim czasie.

Główne bohaterki oraz bohaterowie poboczni byli dobrze wykreowani, a ja mam wielką ochotę przeczytać coś jeszcze tej autorki (mogłabyś coś wreszcie napisać?!?).

Gorąco Wam tą książkę polecam, chociaż jest ona zdecydowanie bardziej dla dziewczyn. A dla mnie jest to jest to jedna z lepszych książek, które czytałam w tym roku!

Moja ocena to: 9/10 <3.


2 komentarze:

  1. Nigdy nie słyszałam o tej książce, ale cieszę się, że ją poznałam. Bardzo mnie zainteresowała.
    Florence to moje ulubione angielskie imię <3
    Pozdrawiam
    Moment Of Dreams ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że niedługo ją przeczytasz :).
      Buziaki

      Usuń