wtorek, 21 czerwca 2016

#44 "Wybacz mi, Leonardzie"

Autor: Mattew Quick
Tytuł: "Wybacz mi, Leonardzie"
Tytuł oryginału: "Forgive Me, Leonard Peacock"
Ilość stron: 408
Wydawnictwo: Moondrive
Data wydania: 8 października 2014



Leonarda poznajemy pewnego poranka, w jego urodziny. Ma już ustalony plan na życie - tylko nie jest on taki jak ma wielu licealistów: skończyć szkołę, pójść na studia i mieć dobrze płatną pracę - chce zabić swojego dawnego najlepszego przyjaciela, a później popełnić samobójstwo.

"Właśnie wtedy zrozumiałem, że jestem zdany tylko na siebie."

Zawsze (prawie zawsze) denerwuje mnie główny bohater/ bohaterka książki, ale w tej powieści było inaczej - Leonard był bardzo dobrze wykreowaną postacią. Był szurnięty, ale jak się ma taką beznadziejną matkę to się nie dziwię. Ugh.

„Ludzie płacą za to, co robią, a w jeszcze większym stopniu za to, czym się stali. A płacą za to w bardzo prosty sposób - pozostałym życiem.” 

Ta historia jest przesiąknięta depresją, więc nie było sposobu, bym mogła przeczytać ją w jeden dzień, chociaż bardzo mi się podobała. Nad nią musiałam się zastanawiać i przerywać czytania co jakiś czas, by wszystko przetworzyć.

"Dlaczego nie korzystają z wolności, aby robić rzeczy, które dawałaby im szczęście?"

Styl pisania Mattew Quicka bardzo lubię, dlatego niedługo mam zamiar przeczytać coś jeszcze jego autorstwa (co polecacie najbardziej?). "Wybacz mi, Leonardzie" to niesamowita książka. Jest inna, a jej akcja dobrze poprowadzono, dlatego bardzo gorąco ją Wam polecam. Ale tylko jeżeli będziecie mieli ochotę na coś, co wprowadza w doła.


Moja ocena to: 8/10.


Kaja;)

11 komentarzy:

  1. Czytałam tę książkę, ale nie dotrwałam do samego końca. Słyszę na jej temat dużo dobrych opinii, lecz jeśli mam mówić szczerze to zachwycona nią nie byłam :/

    Pozdrawiam,
    http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/2016/06/tytany.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, ale przecież nie każda książka jest dla każdego :D.

      Usuń
  2. Uwielbiam tę książkę <3 Co do innych Quicka to czytałam jedynie "Niezbędnik Obserwatorów Gwiazd" i bardzo polecam. Mam nadzieję, że dorwę "Prawie jak gwiazda rocka" bo ma naprawdę dobre opinie, a z każdą kolejną książką Matthew Quicka czuję, że ten autor zostaje jednym z moich ulubionych pisarzy młodzieżówek.
    Pozdrawiam cieplutko!
    lovelybookprincess.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To pewnie niedługo "Niezbędnik Obserwatorów Gwiazd" przeczytam. Moim bardzo możliwe, że też się stanie, gdyż uwielbiam jego styl pisania.
      Także pozdrawiam :*

      Usuń
  3. Moja ulubiona książka Quicka. <3 Uwielbiam Leonarda, jego mądrość i wrażliwość.
    Polecam Ci "Niezbędnik obserwatorów gwiazd" - niesamowita, miła książka. :D
    Pozdrawiam!
    Podróże w książki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie :D
      Widzę, że "Niezbędnik.." naprawdę muszę jak najszybciej przeczytać.

      Usuń
  4. Czaję się na promocję na znaku.Książki Matthewa były kiedyś po 10zł,ale niestety nie udało mi się ich kupić.Mam nadzieję,że będzie jeszcze jakaś promocja,bo bardzo chciałabym przeczytać coś z pod jego pióra. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo To jak wyczaisz to daj znać, bo chciałabym jeszcze kilka jego książek mieć na półce :D.

      Usuń
  5. Bardzo chcę w końcu poznać książki Quicka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinnaś, powinnaś :D.
      Buziaki:*

      Usuń
    2. Powinnaś, powinnaś :D.
      Buziaki:*

      Usuń