poniedziałek, 11 kwietnia 2016

#33 "Tatuaż z lilią"

Autor: Ewa Seno
Tytuł: "Tatuaż z lilią"
Ilość stron: 288
Wydawnictwo: Feeria
Cykl: "Antilia" (tom 1)
Data wydania: 19 czerwca 2014
Cena z okładki: 29,90zł

Okładka książki Tatuaż z lilią












Główną bohaterką tej książki jest Nina. W osiemnaste urodziny, wszystko jej się wali. Znajduje swojego chłopaka z najlepszą przyjaciółką w łóżku, a jej ojciec ma śmiertelny wypadek. Przeprowadza się do ciotki, w miejsce, które okazuje się nie takie złe. Poznaje nowych przyjaciół, a ona sama jest w niebezpieczeństwie. Wszystko przez tatuaż z lilią...


"-Piękna, chyba zabłądziłaś, prawdziwi faceci stoją tutaj.(...)
-To może się przesuniesz, żebym mogła ich zobaczyć?"


Nina ma cięty język, co mi się w niej bardzo podobało. Nie jest niezdecydowana (przynajmniej nie za bardzo:)), czego w bohaterkach nie lubię. Oraz jest wieeelkim głodomorem.

"Z niemal całą pizzą i pół litrem coli w żołądku czułam się bosko.(...)
- Co? - widząc zdziwione spojrzenie przyjaciół, o mało się nie udławiłam zbyt szybko połkniętym kęsem. Jake usilnie szukał czegoś pod stołem, a reszta uśmiechała się pod nosem. - O co wam chodzi? - spytałam lekko poirytowana - I czego ten osioł tam szuka?
-Sprawdzam, gdzie schowałaś tą całą pizzę"


W mieście, do którego przeprowadza się Nina, dziewczyna poznaje Lisę oraz jej brata.
Lisa staje się jej przyjaciółką, za to Christian być może będzie dla niej kimś więcej...
W sklepie z instrumentami muzycznymi główna bohaterka spotyka Nicka. Nie jest to miłość od pierwszego wejrzenia, to na pewno, ale może jakaś jest.


"-Naprawdę bardzo dobry wybór, jestem pod wrażeniem. Kto by pomyślał, że w takiej ładnej główce kryją się jakieś szare komórki?
-Kochany, to nie szare komórki. Po prostu w przerwie pomiędzy kosmetyczką a fryzjerem postanowiłam co nieco poczytać, by móc potem imponować tak inteligentnym i obeznanym sprzedawcom jak ty."


Bo czemu, by nie poznać jeszcze trzeciego chłopaka?  Nina w drodze do domu swojej ciociu rozmawia z Alexem, okazuje się, że to nie przypadek, że się spotkali. Alex wkurzał mnie od początku, nienawidziłam go... wrrr

„Wobec potęgi, jaką jest cały Wszechświat, człowiek jest nic nieznaczącym organizmem.”

Ewa Seno, według mnie bardzo dobrze wykreowała wszystkich bohaterów, a cała seria była czymś czego potrzebowałam. Pozycji, która wciągnie mnie, oderwie od rzeczywistości. Oczywiście paru rzeczy się domyśliłam, ale to mi nie przeszkadzało. A takiego zakończenia trzeciego tomu się niespodziewałam. 

"Czasem chwila ciszy potrafi powiedzieć o człowieku więcej niż tysiąc bezsensownych słów"

Ale co z zakończeniem "Tatuażu z lilą"? Jak dla mnie bardzo dobry Serię gorąco polecam. Chociaż widziałam kilka negatywnych opinii, ja trzymam się przy tym, że to, warta poświęcenia na nią czasu, seria;).

„– Obiło mi się o uszy, że wraz z pełnoletniością przybywa obowiązków, ale to, co się dzieje, to chyba lekka przesada
– mruknęłam do siebie. (...)
– I pomyśleć, że najgorsze dopiero przede mną!”







Moja ocena to: 8/10 (cała seria!)


Kaja;)










2 komentarze:

  1. O serii słyszałam bardzo różne opinie. Jeżeli Tatuaż z lilią wpadnie mi w ręce to z chęcią przeczytam żeby sama się przekonać czy mi się podoba:) Pozdrawiam!
    Ich perspektywy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj mam nadzieję, że jak najprędzej wpadnie Ci ona w ręce;).

      Usuń