niedziela, 28 lutego 2016

#30 "Panika"

Autor: Lauren Oliver
Tytuł: "Panika"
Tytuł oryginału: "Panic"
Tłumaczenie: Monika Bukowska
Ilość stron: 360
Wydawnictwo: Otwarte (Moondrive)
Data wydania: 2 lutego 2016




Panika. Jest to bardzo niebezpieczna gra. Nikt nie wie kim są sędziowie. Nikt nie wie jakie będzie kolejne zadanie. Uczestnicy muszą podjąć ryzyko, by wygrać bardzo dużą ilość pieniędzy, a tym samym, możliwość wyrwania się z tego miasteczka.
Heather, ta dziewczyna od zawsze gardziła Paniką, lecz gdy zrywa z nią chłopak. Ona pełna bólu i wściekłości przystępuje do gry.

"O to własnie chodzi w zaufaniu (...) Nigdy nie masz pewności."

Główna bohaterka tej książki mi się od początku bardzo podobała. Jest odważna, z ciętym językiem, lecz jest troskliwa i miła. Heather ma siostrę Lily oraz problemy w domu, a sędziowie zaczęli to wykorzystywać. Najlepszą przyjaciółką dziewczyny jest Natalie, która od początku chciała wziąć udział w Panice  i to zrobiła. Czy będą ze sobą rywalizować, czy ta gra zepsuje ich przyjaźń?
Ich najlepszym przyjacielem jest Bishop, czy może skrywać przed nimi pewną tajemnice?

"Ale owady w zasadzie lubił, uważał je za fascynujące. W jakimś sensie były podobne do ludzi - głupie i czasami bezwzględne, kiedy zaślepiał je egoizm."

Jest także drugi główny bohater, to Dodge. Jego siostra jeździ na wózku, po pewnym tragicznym wypadku. Dodge nie może wybaczyć pewnej osobie, że do tego doprowadziła. Startuje w Panice. Musi wygrać, ale ma twarde przeciwniczki.

Zakochałam się w tej książce. Zapewne będę ją jeszcze kilka razy czytać. Gdy przy niej usiadłam nie mogłam się oderwać. Lauren Oliver, po prostu rozrywała mi serce, raz po raz. Nie była idealna, ale z przesłaniem, które mnie urzekło.
Już nic nie potrafię o niej powiedzieć...
Musicie ją przeczytać! <3
„Nikt z nich nie był bezpieczny.
Już nie. I nigdy nie będzie.”

Moja ocena to 8/10.

Kaja;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz