czwartek, 8 września 2016

48. "Morderstwo w Orient Expressie" Agatha Christe


Orient Express pewnej nocy wpada w zaspy śnieżne. Przez kilka kolejnych dni pasażerowie pociągu zdani są na swoje towarzystwo oraz nie mają możliwości skontaktowania się z rodziną, czy przyjaciółmi. Ale nie jest to jedyny problem. Tej samej nocy w tym pociągu zamordowano pewnego mężczyznę. Hercules Priot próbuje znaleźć odpowiedź na pytanie: "Kto zabił?", ale jest to trudne, gdy podczas przesłuchania wszyscy kłamią.

Tą książkę czytałam już rok temu i bardzo mi się podobała. Powieści napisanych przez Agathę Christe czytałam niewiele, ale tą lubię szczególnie.

W ciekawy sposób autorka opisuje w niej różne postacie. Każda jest inna i jest trudne, by w każdym momencie pokazać jak bardzo się od siebie różnią. Lecz Christe poradziła sobie z tym doskonale. Właśnie dlatego, chociaż czytałam ją po raz drugi i znałam jej zakończenie, była tak ciekawa.


Herkules Priot to bardzo interesująca postać i ma wiele "twarzy" (i nie chodzi mi tu o 50 twarzy Herkules'a Priot :P), jest zarazem miły i uprzejmy, jak niegrzeczny i natrętliwy. Jego spryt i niekonwencjonalne metody doskonale sprawdziły się w tej zagadce.

Ja z pewnością przeczytam jeszcze wiele książek Agathy Christe, a nawet mam jedną na mojej kupce z książkami "do przeczytania w najbliższym czasie" (co z tego, że ten stosik robi się coraz wyższy :)).
Mam nadzieję, że przeczytacie "Morderstwo w Orient Expressie", ponieważ ta książka jest dość krótka oraz momentami bardzo zabawna. Ale nie wiem, czy dobrym pomysłem jest czytanie tej powieści w pociągu :D. 
Czytaliście tą książkę? Podobała Wam się? Jestem tego bardzo ciekawa.

Autor: Agatha Christe
Tytuł: "Morderstwo w Orient Expressie"
Tytuł oryginału: "Murder on the Orient Express"
Tłumaczenie: Anna Wiśniewska - Walczyk
Ilość stron: 276
Wydawnictwo: Dolnośląskie
Moja ocena: 8,5/10

Buziaki,
Kaja:)

3 komentarze:

  1. Nie widziałam takiego wydania okładki, a ono jest ekstra :) Cudowna Agatha! Czasem do niej powracam, ale to już nie jest ta sama miłość, co parę lat temu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również zapraszam Cię do grupy, gdzie polecamy swoje blogi: https://www.facebook.com/groups/140958276298228/

      Usuń
    2. Świetne, prawda?
      Dzięki, na pewno zajrzę :D.

      Usuń