poniedziałek, 11 lipca 2016

Poniedziałkowe wiersze #1

Cześć wszystkim,
Nigdy nie przepadałam za poezją, ale kilka dni temu natknęłam się na wiersze Wisławy Szymborskiej i Jana Twardowskiego, które bardzo mi się podobały i postanowiłam, że Wam je tutaj wstawię :). Może przekonam się do wierszy...



Dzisiaj mam dla Was trzy wierszyki Twardowskiego i jeden Szymborskiej, ale następnym razem będzie więcej pani Wisławy i będą one dłuższe.

"Trzy słowa najdziwniejsze" - Wisława Szymborska

Kiedy wymawiam słowo Przyszłość,
pierwsza sylaba odchodzi już do przeszłości.

Kiedy wymawiam słowo Cisza,
niszczę ją.

Kiedy wymawiam słowo Nic,
stwarzam coś, co nie mieści się w żadnym niebycie.

"Usłyszane zapisane" - Jan Twardowski

Drzwi zadrżały - kto to? 
- śmierć 
weszła drobna malutka z kosą jak zapałka 
zdziwienie. Oczy w słup 
a ona 
- przyszłam po kanarka.

"Nic" - Jan Twardowski

Jakie to dziwne
tak bolało
nie chciało się żyć
a teraz takie nieważne
niemądre
jak nic

"Przyszła" - Jan Twardowski

Znowu przyszła do mnie samotność
choć myślałem że przycichła w niebie
Mówię do niej:
- Co chcesz jeszcze, idiotko?
A ona:
- Kocham ciebie


I jak? Spodobały się Wam? Mam wielką nadzieję, że tak. Jeżeli lubicie wiersze to proszę, polećcie mi Wasze ulubione w komentarzach.
Buziaki,
Kaja:)

9 komentarzy:

  1. Piękne cytaty!!! <3 moim ulubionym wierszem jest "Ogień i Lód"

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne są wiersze... i cudownie jest móc je zinterpretować według własnego upodobania i tego, jak je się rozumie w danej sytuacji życiowej, w której się obecnie znajdujemy ;) Można z nich wyciągnąć mnóstwo cytatów na życie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie. Bardzo dobrze to ujęłaś :).

      Usuń
  3. Moim ulubionym wierszem jest ,,testament moj". Poezję Wiesław Szymborskiej darzę wielkim sentymentem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy o nim nie słyszałam, więc chyba warto, bym go przeczytała :)

      Usuń
  4. Moim ulubionym wierszem jest ,,testament moj". Poezję Wiesław Szymborskiej darzę wielkim sentymentem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja kocham "Ze złości" Broniewskiego <3 To jest takie cudowne <3
    Szymborskiej wiersze lubię, za to Twardowskiego średnio - choć ten o kanarku jest zabawny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten wiersz "Ze złości" to ja muszę przeczytać, bo o nim mówiłaś już mi kilka razy ;).

      Usuń