niedziela, 30 kwietnia 2017

„Sami kształtujemy nasze życie", czyli "Chłopak z sąsiedztwa" Katie West (52)



Książka o przyjaźni, miłości, rodzinie, tragedii i odkrywaniu siebie.

"Najlepiej rozmawia się nocą..."

Charlie to chłopczyca. Ma trzech starszych braci, ojca policjanta i nie wie kto napisał "Dumę i uprzedzenie" :D. Przez kolejny mandat, który dostała musi znaleźć pracę. Ale, żeby pracować w butiku, w którym zostaje zatrudniona, musi przejść pewną metamorfozę.
Oprócz tego dziewczyna ma także nawiedzające ją podczas snu koszmary, o śmierci swojej matki.
Sport i noce rozmowy z sąsiadem, Bradenem - który jest dla niej jak czwarty brat - pomagają jej spać w nocy. Chociaż Charlie nie jest pewna czy Braden jest dla niej już tylko i wyłącznie przyjacielem.

"Sny to komunikaty, coś, co nasz umysł chce nam przekazać."

Było to moje drugie spotkanie z Katie West, czytałam jej już "PS: I like you", które bardzo polubiłam. Na szczęście "Chłopak z sąsiedztwa" także mi się spodobał.
Przez pierwsze 50 stron byłam zawiedziona tą powieścią, główna bohaterka wydawała mi się egoistką, a fabuła była przeciętna. Czy już przebrnęłam przez pierwsze rozdziały okazało się, że nie miałam racji, a książka jest naprawdę fajna.

Uwielbiam bohaterów, których autorka stworzyła w tej książce. Na przykład Gage, czyli brat Charlie - jak ja go uwielbiam. Jest miły, kochający i baaardzo zabawny. Jego chyba najbardziej polubiłam w całej tej książce. Charlie też jest niczego sobie, czasem nie zgadzałam się z tym co robi, ale (na tyle na ile mogę) rozumiałam jej postępowanie. Bardzo dobrze autorka pokazała nam jak człowiek może nie wierzyć w siebie, chociaż z punktu widzenia innych jest piękny lub mądry.

Aspekt tragedii w tej książce jest przewidywalny (przynajmniej po części), ale i tak całkiem dobrze rozstrzygnięty, a dzięki stylowi pisania autorki powieść tą, bardzo szybko się czyta. Przy niektórych scenach śmiałam się do rozpuku, ale czasem miałam też łzy w oczach.

"- Dziewczyna grająca w dyskogolfa? - powiedział Jerom. - Czad.
Gage skrzywił się.
- No nie wiem. Dziewczyna grałaby w dyskogolfa? Pewnie ma psa. Potężną, agresywną bestię.
Śmiali się, wyraźnie nieświadomi, że ja też tu jestem i gram w dyskogolfa. Może nie patrzyli na mnie w taki sposób. Może prawie nikt nie patrzył na mnie w taki sposób."

Podsumowując polecam ją wszystkim, którzy chcą spędzić wieczór przy przyjemnej i niewymagającej książce. Nie oczekujcie od niej za wiele - to prosta młodzieżówka, ale jest zabawna i bardzo miło się ją czyta :). A ja już nie mogę się doczekać "Chłopaka na zastępstwo" :D.


Autor: Katie West
Tytuł oryginału: "On the Fence"
Tłumaczenie: Jarosław Irzykowski
Data wydania: 12 października 2016
Ilość stron: 350
Moja ocena to: 4/5

27 komentarzy:

  1. Uwielbiam ją *-* dla mnie najlepsza xd też śmiałam się dużo razy przy niej a Gage jest uroczy *-*
    Ciekawa jestem jak spodoba ci się Chłopak na zastępstwo bo mam wszystkie 3 za sobą i z sąsiedztwa dla mnie wymiata mimo wszystko xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już niedługo będę biec do biblioteki do Chłopaka na zastępstwo :D.

      Usuń
  2. Super, że ci się podobało, ale zupełnie nie w moim klimacie :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie się zastanawiałam, czy nie napisać: polecam wszystkim oprócz Kitty :D

      Usuń
    2. Hahaha, takie wyróżnienie <3

      Usuń
  3. Czytając recenzje mam wrażenie, że to już było w jakiejś innej książce... ;) Czasem potrzeba lekkiej lektury.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy czytałam opis też miałam takie wrażenie, ale jak już zabrałam się za książkę to uczucie minęło :D.

      Usuń
  4. Jak można nie wiedzieć, kto napisał "Dumę i uprzedzenie"? :D
    Ja raczej po książkę nie sięgnę, bo ostatnio szukam czegoś więcej niż takiej lekkiej, niewymagającej młodzieżówki ;)
    Pozdrawiam, Zaksiążkowana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli jednak najdzie Cię na taką ochota, to nie zapominaj o książkach Katie West :D

      Usuń
  5. Nie jest kompletnie w moim stylu, o wiele bardziej wolę fantastykę, przygodę itd. Także tą pozycję sobie odpuszczam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię mieszać gatunki, które czytam. Raz fantastyka, innym razem romansik :D.

      Usuń
  6. Jeszcze nie czytałam książek tej autorki, ale już od dłuższego czasu mam je w planach. Zobaczymy, czy kiedykolwiek uda mi się na nie natrafić.
    Pozdrawiam!
    BLUSZCZOWE RECENZJE
    PS. W recenzjach nie polecam używać emotikonek. Można dodać jakiś komentarz, który wywoła uśmiech na twarzy lub zasmuci (w zależności od minki). Taka skromna uwaga, proszę nie myśleć, że się czepiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że niedługo je przeczytasz i dziękuję za uwagę - spróbuję ograniczyć lub przestać w ogóle dodawać ich do recenzji :)

      Usuń
  7. Zapowiada się ciekawie! :) Muszę się koniecznie za nią zabrać, ponieważ nie czytałam jeszcze książek tej autorki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zabieraj się jak najszybciej. Arcydzieło to nie jest, ale świetnie się czyta :D.

      Usuń
  8. Ja właśnie czytałam Chłopaka na zastępstwo i takie sobie, na dwie godzinki na wieczór idealne XD

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam ostatnio mało czasu, więc dla mnie idealnie :D

      Usuń
  9. Nigdy nie słyszałam o tej książce. Do młodzieży tez raczej nie należę . Ale
    Może jednak dam jej szanse..: w sumie od czasu do czasu mam ochotę na niezobowiązująca lekturę. Blog będę obserwować w poszukiwaniu natchnienia literackiego. Zapraszam rownież do mnie
    Pozdrawiam

    Czytankanadobranoc.blogspot.ie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta książka właśnie taka jest: idealna na jeden wieczór :D.
      I bardzo dziękuję za obserwację <3

      Usuń
  10. Jakoś nie mogę się przekonać do tej autorki :) Już widziałam kilka jej książek i żadna z nich mnie chyba nie zaciekawiła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niedługo ma mieć premierę kolejna, może ta cię zaciekawi :D

      Usuń
  11. Ejjjj, ja właśnie na jakoś 50 stronie stanęłam w lutym xD No, teraz już całość mam za sobą, ale co za zbieg okoliczności xD
    Ogólnie dla mnie Chłopak z sąsiedztwa to fajna lektura, bardzo lekka i zabawna też miejscami xD Ale jak na razie wypada najgorzej z całej trójki (z PS I like you i z Chłopakiem na zastępstwo) dla mnie oczywiście :P Charlie wkurzała mnie trochę, choć potem mniej xD No i tematy o modzieeee, to z powodu tego to też nie mogłam przebrnąć początkowo xD Nie cierpię tego, brrr xD Jestem straszną nie-dziewczyną, jeśli chodzi o ubrania czy makijaż xDDD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To Ty czytałaś ją na Noc MM, prawda?
      Też tak miałam z Charlie :D

      Usuń
  12. Ten tytuł co jakiś czas mi miga przed oczami. Muszę się wreszcie z nim zapoznać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi właśnie też, dlatego jak znalazłam ją w bibliotece to postanowiłam przeczytać :D

      Usuń
  13. Nie czytałam, ale jestem bardzo ciekawa tej książki :D "Chłopak na zastępstwo" mi się podobał, więc z chęcią przeczytam pozostałe pozycje Kasie West :D

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że Chłopak na zastępstwo mi też się spodoba :D

      Usuń