niedziela, 6 marca 2016

#31 "Wszystkie jasne miejsca"

Autor: Jennifer Nivin
Tytuł: "Wszystkie jasne miejsca"
Tytuł oryginału: "All the Bright Places"
Tłumaczenie: Donata Olejnik
Ilość stron: 424
Wydawnictwo: Bukowy Las
Data wydania: 21 października 2015
Cena z okładki:39,90zł



Głównymi bohaterami tej książki, a tym samym narratorami są Theodore Finch oraz Violet Markey.

Finch od dłuższego czasu wymyśla sposoby na popełnienie samobójstwa. Większość ludzi uważa go za dziwaka, czy wariata, ponieważ ma bardzo nietypowy sposób bycia oraz chodzi do psychologa.

Violet straciła siostrę w wypadku samochodowym. Od tamtej pory nie usiadła za kierownicą. Od tamtej pory ma w szkole coś w stylu specjalnych warunków. Od tamtej pory jest zamknięta w sobie i nie dopuszcza do siebie nikogo.

Gdy oni spotykają się na szczycie wieży, nie wiadomo nawet kto kogo ratuje. On postanawia dla niej zostać, a ona przestaje liczy dni.

"Ona uczy się od chłopaka, który pragnie umrzeć."

"Wszystkie jasne miejsca" to kolejna książka z motywem samobójstwa i wypadków, która mnie urzekła. Podeszłam do niej dość sceptycznie, ponieważ słyszałam zróżnicowane opinie na jej temat, ale powiem szczerze, że mnie zachwyciła.

"Jestem uczepiony dna, lecz płynę" - Virginia Wolf 

Nie była idealna, ale miała, jak dla mnie, piękne przesłanie. Jedną z rzeczy, które mi się w niej podobały są cytaty z różnych innych powieści i wierszy.

"Jesteś wszystkimi kolorami jednocześnie, w największej ich jaskrawości"



Wiem, że jest to wyjątkowo krótka recenzja, ale nie potrafię więcej o niej powiedzieć. Trzymajmy się tego, że nie ważna jest ilość, tylko jakość.

Moja ocena to: 7/10.

Kaja;)

6 komentarzy:

  1. Wszystkie jasne miejsca to książka którą mam ochotę przeczytać od jakiegoś czasu. Mam nadzieję, że nadarzy mi się okazja, ponieważ po tylu pochlebnych opiniach nie jestem przejść obok niej obojętnie:) Pozdrawiam!
    Ich perspektywy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki, żeby udało Ci się znaleźć czas jak najszybciej;).

      Usuń
  2. Jest na mojej liście książek, którę chcę przeczytać. Tylko jak to u mnie ta lista zrobiła się zbyt długa i nie wiem kiedy ją przeczytam, liczę na wakacje;).
    Świetny blog, ściskam i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie martw się, nie jesteś sama. Ja też mam bardzo długą listę <3.

      Usuń
  3. Bardzo chętnie bym ją przeczytała!

    OdpowiedzUsuń