niedziela, 29 maja 2016

#43 "Ósmy kolor tęczy"

Okładka książki Ósmy kolor tęczyAutor: Martyna Senator
Tytuł: "Ósmy kolor tęczy"
Ilość stron: 276
Wydawnictwo: Videograf
Data wydania: 15 lutego 2016






" - Zawsze będziemy razem?
- Zawsze.
- Obiecujesz?
- Obiecuję."







Lilka kilka lat temu straciła wzrok, ale to dla niej, nie jest już powód, by rezygnować z marzeń. 
Przygotowania dziewczyny do matury idą pełną parą. Niestety brakuje jej nauczyciela fizyki. Właśnie wtedy Lilka poznaje Tomka, który okazuje się bardzo dobry w tym przedmiocie, a także w nauczaniu niewidomych. Dzięki niemu, dziewczyna zaczyna wychodzić z domu i cieszyć się życiem. Ale jak zareaguje, gdy dowie się kim jest Tomek? I co ukrywa przed nią ojciec?


"Jutro będzie lepiej"

Lilka jest bohaterką naprawdę fajną. W pewnych momentach się z nią utożsamiałam, ale niekiedy chciałam ją potrząsnąć i powiedzieć, by się ogarnęła.

Szczerze powiedziawszy opis jak dla mnie był dość kiczowaty, ale i tak postanowiłam wypożyczyć tą książkę z biblioteki (najprawdopodobniej dlatego, że jest bardzo krótka;)). I dobrze, że to zrobiłam, gdyż już kiedy przeczytałam prolog, zmieniłam zdanie.
Nie zawiodłam się na niej, a już bardziej - miło mnie zaskoczyła. Ta pozycja nie jest wybitna, ale styl pisania autorki jest przyjemny i dzięki temu przeczytałam ją w jeden dzień. Przy niektórych momentach głośno się śmiałam, a chwilami wzruszałam.

Mam wielką ochotę przeczytać coś jeszcze Martyny Senator...


"Gdyby wszyscy ludzie kończyli z życiem tylko dlatego, że ktoś nie odwzajemnia ich miłości, obawiam się, że nasz gatunek wymarłby już dawno temu."

Podsumowując - bardzo polecam tą książkę. Jest to lekka powieść i idealna na kilka godzin odpoczynku od pracy.

Moja ocena to: 8/10.

Kaja;)



(Zdjęcie nie jest mojego autorstwa. Pochodzi ze strony: http://www.panoramio.com/photo/75826476.)
 

6 komentarzy:

  1. To może być na prawdę super :) Dzięki za recenzję.
    Zostałaś nominowana do LBA :) Szczegóły tutaj: Zajęcza Nora
    Pozdrawiam
    Jadwga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. już zabieram się do przeglądania pytań:*

      Usuń
  2. Zdecydowanie, to wygląda kiczowato ;P Nie sięgnę raczej, no ale, nie czytam zazwyczaj takich pozycji.
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale śliczna okładka! Książkę od dawna mam w planach, mam nadzieję, że mnie nie zawiedzie :) Pozdrawiam! Skryta Książka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki, żeby spełniła Twoje oczekiwania :)

      Usuń