czwartek, 22 września 2016

49. "Patty" Jean Webster




Patty to dziewczyna ucząca się na pensji św. Urszuli. Jej pomysły są zwariowane, ale wywołują  uśmiech wszystkich. Chce pomagać, ale także umie postawić na swoim. Gdy jest z przyjaciółkami możesz oczekiwać przygód.

"- To skandal! -wykrzyknęła Priscilla.
- Oburzające! - dodała Conny.
- To hańba! - oświadczyła Patty. - Rozdzielać nas po trzech latach!
- Zwłaszcza, że wcale nie byłyśmy znów tak strasznie  nieznośne w ostatnim roku. Mnóstwo dziewczyn ma znacznie więcej na sumieniu."

Uwielbiam książkę "Tajemniczy opiekun" tej samej autorki, więc gdy tylko zobaczyłam tę książkę na półce mojej babci uznałam, że muszę ją przeczytać. Mogę Wam z ręką na sercu powiedzieć, że Jean Webster to jedna z moich ulubionych autorek. Z tego co sprawdzałam w internecie wnioskuję, że zostały mi do przeczytania 3 jej książki i już nie mogę się doczekać, by to zrobić. Ale miałam mówić o "Patty" :D.

Książka to nie jest płynna opowieść, lecz każdy rozdział jest inną historyjką z życia tytułowej Patty i innych dziewczynek mieszkających na pensji. Przy tej książce śmiałam się czasem tak głośno, że parę osób dziwnie się na mnie popatrzyło, ale oprócz tego ta powieść jest bardzo wzruszająca.
Autorka bardzo dobrze wykreowała bohaterów, dlatego pokochałam ich wszystkich. Patty, jej przyjaciółki, czy nawet włamywacza.

Oczywiście nie jest to jakaś wybitna książka, ale jest o niebo lepsza od niektórych pozycji, które czytałam. Bardzo ją Wam polecam, gdy jesteście zmęczeni po pracy/ szkole, albo po prostu chcecie odpocząć od krwawych kryminałów.

Autor: Jean Webster
Tytuł: "Patty"
Tytuł orygniału: "Just Patty"
Tłumaczenie:
Ilość stron: 208
Wydawnictwo: Waza
Data wydania:
Moja ocena to: 9/10

Pozdrawiam cieplutko,
Kaja:*

2 komentarze:

  1. Przyznasz szczerze, ze nigdy nie słyszałam o tej ksiazce :)
    Pozdrawiam,
    Zaczytana Wiedźma
    ZaczytanaWiedźma.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dziwię się, gdyż mało kto mówi o książkach tej autorki :D.
      Buziaki :*

      Usuń